14 November

Jag har blivit kass på det här med att blogga, ännu en gång. Men shit happends o det har det verkligen gjort. Eller aa, där överdrev jag kanske lite. Men taknarna är på annat. Jag har tänkt att jag ska blogga men orken har inte funnits då det vart annat som snurrat. Men nu så ska jag göra ett försök igen :)

Vart inte att hämta tjejerna i tordags då Madde vart sjuk så hennes mormor hämtade henne och Therese tyckte att eftersom hon ändå skulle hem kunde hon ta Bell på vägen. Jag åkte därför hem till dom direkt. Massa mys med Bell blev det då Madde somnade. Stackarn hade feber o mådde inte alls vidare vilket märktes ganska tydligt då hon var fruktansvärt gnällig.

  


På hemvägen smet jag in på Hemköp o köpte chokladpudding och grädde. Mådde illa efter jag smällt i mig lite av det men fasen va gott det var :D
Fredagen blev det doktorn för att få nytt recept till medicinen för sjukdomen jag har i min mage. Var rädd att jag skulle behöva göra om alla undersökningar igen men jag slapp. Skit skönt. Fick även veta att det finns som en skola där dom lär ut mera fördjupat om min sjukdom. Underbart. Hon skulle skicka en remiss till dom så nu är det bara hoppas att dom hör av sig. Sjukdomen jag har är dock inte allvarlig. Tänker inte skriva ut vad saker och ting innebär, men en sjukdom har jag och det är enbart dom närmaste som vet om alltihopa.
Efter doktorn vart det raka vägen hem till Madde som blev hemma från dagis. Hade massa mys med henne, vi målade, degade med lera o mös framför tvn. O gulle som hon är då så ber hon sin mamma att åka till jobbet, hon skulle ju faktiskt vara hemma och ha kul med mig under dagen. Då kan ju inte mamma vara hemma och störa ;) Blev lite paff när hon sa det då hon brukar vara mammig och inte alls vilja att hon ska åka.
Hon somnade i soffan ett tag, även jag lyckades med det, dock somnade jag inte djupt för så fort hon tog ett djupt andetag vaknade jag till. Var inge skönt att ligga ihopkrupen i en fotölj så flyttade mig till soffan och vilade vidare det. Therese kom hem med Bell strax efter att Madde vaknat. Lagade mat åt tjejerna och åkte sen iväg igen.



Strax efter 19 kom hon tillbaka och jag skyndade till bussen. Blev bio på det. Due Date, har du inte sett den? GÖR DET. Helt sjukt kul film. Ska se den igen sen har jag tänkt :) Vart hem o stupa i säng efter det. Var fruktansvärt trött. Förstår inte hur men måste nog vara för att jag gick upp vid 8 när jag är van att sova till minst 10.
Igår hamnade jag i Täby C för att handla till min far. Blev hem o äta eter det och sen iväg till mina tjejer igen. Skulle haft dom hela kvällen men blev ändrade planer så deras mormor kom och hämtade dom och skulle ha dom över natten. Fick skjuts till Danderyd och åkte hem. Hade planer på att plugga men det blev en kans kväll då tankarna inte riktigt ville hålla sig till ämnet utan hellre hamnade på annat. Blev inte mycket gjort.


Trött och sliten, "pluggandes" en lördagskväll. Man e ju bara allt för snygg ;)

 

Idag vart det att åka till min underbara farfar för lite fika och mys, direkt efter åkte vi till morfar för Lunch/middag och fika. Vår bil pajjade på vägen så nu måste den nog in på lagning. Var iaf skönt att den inte pajjade förns vi var i Väsby, var gångavstånd hem till mormor och morfar. Min morbror var även där :)


Min mormor har stickat en mössa som jag, men självförtroendet på topp, tycker jag är väldigt söt i :)


Är hemma nu iaf och borde även nu plugga men jag har ingen bra dag idag riktigt. Är sjukt trött, även idag. Måste börja sätta telefonen på ljudlös på nätterna. Pling efter pling. Ett sms satte sina spår och jag är förvirrad. Tror dock det hela var ett fyllesms men jaa, det tog. Om det var på ett bra eller dåligt sätt vet jag inte. Förstår bara inte riktigt var det kom ifrån. Men, jag fick det o det ploppade upp ännu ett frågetecken i min skalle..

Imorgon ska jag träffa finaste Linn och simma. Nu ska kroppen trimmas. Ska även försöka hålla dieten nu, hade tänkt börja med det förra veckan men det blev inte riktigt så. Kör nu imorgon istället. Måste fixa detta nu.

Nu är jag trött o ska kolla film innan jag ska krypa ner och gulla med min kudde.

Tjingeling :)




Måste även tillägga att världens finaste Mia fyller hela 20 år idag :) <3


Kommentarer
Postat av: Magnus L

Ååååh, världens finaste magnus fyllde 21 år host ;)

2010-11-19 @ 09:15:03
URL: http://magnusl.bloggplatsen.se
Postat av: Mia

Åh, vad glad jag blev.. fast jag såg det så sent. Om 3 veckor är jag hemma igen, då får vi krama massa massa massa :) Förlåt att jag inte hann den här helgen, hade bara så full agenda.. men som sagt, snart, raring.. snart får vi mysa igen <3

2010-11-23 @ 00:31:34
URL: http://miasdream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0