IBS


En vän tipsade mig om att det fanns en artikel på AF om IBS. Självklart måste jag in o kolla då jag själv lever med det.
 
Jag blev chockad. Jag tycker att jag har det jobbigt, men den nivån jag är på är inte ens i närheten av vad dom står ut med.
Jag "lider" av båda delarna men det är inte så pass illa att jag måste till sjukhuset för att förmildra smärtan, jag har min medicin som gör att jag kan leva ett normalt liv. Självklart finns det tillfällen då jag känner mig förhindrad och inte alltid orkar jag följa med på allt, men det är inte mycket jag missar, inte längre. I början visste jag inte alls hur jag skulle hantera det, det vet jag idag.
En människa som inte vet om att jag lever med det skulle inte märka det, det är inget jag skyltar med samtidigt som jag inte har nåt emot att prata om det. Jag kör inte upp i folks ansikten att jag har det, men skulle det hända.. Ja, vad ska jag göra?
Självklart har jag mina tabletter jag äter men det är inte alltid man är sugen på att ta dom då det kan bli jobbigt kommande dagar. Men sånt ska vi inte gå in på.

Fler än du tror lider av IBS, alla söker inte hjälp för det. Vissa tiger som muren.
Jag gjorde det till en början, men det fungerar inte i längden. De runt omkring dig, som du träffar varje dag, dom kommer till slut märka att du har dina magproblem.
Jag höll det hemligt för pojkvänner, jag ville inte berätta för nya människor som kom in i mitt liv. Människor som inte vet, kan heller inte förstå att du från ena sekunden till den andra börjar må jättedåligt, bara vill åka hem, dom förstår inte varför du helt plötsligt inte längre skrattar med de andra, varför du sluter dig i dig själv. Jag lärde mig att det är bättre att säga som det är direkt, vet du att människan är där för att stanna är det lika bra. Det kommer kännas bättre sen när det hela sätter fart, då finns förståelden där på ett helt annat sätt!

Läs artikeln, man tror inte det är så illa.
http://www.aftonbladet.se/halsa/article14097289.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0