17 Juli


Helt slut.
Sen vi kom hem har jag och Linn bestämt oss för att vi ska bli av med de kilona vi la på oss under öland, vi har därför börjat cykla. Har bestämt oss för att vi inte ska införskaffa nåt förbannat busskort, det är till för latmaskar. Man kan faktiskt ta sig fram på precis lika bra sätt med en cykel.

I tosdags tog vi först cykeln till Roslagsnäsby, sen därifrån till nya coop bortanför Enebyberg och sen hem efter det. Igår började vi med att cykla till djursholm, för att kolla hur lång tid det skulle ta för mig att cykla till jobbet, vidare därifrån till Danderyd och sen hem. Senare under dagen tog vi återigen cyklarna till mörby och hem igen.


Jag tycker vi är duktiga!



Idag gick vi upp vid 8.30, åt frukost, fixade cyklarna med olja och höjd, cyklade till Väsby där min mormor och morfar erbjudut sig att bjuda på lunch, blev först fika, lunch och sen efterätt på det. Men tare lungt, det cyklade vi garanterat bort på hemvägen ;)
Tog ca 1.20 dit. På hemvägen hittade vi en annan väg så vi sparade 20 min :)
Har dock sjukt ont i rumpan, svanken är inte heller smärtfri och benen är som spagetti. Är verkligen helt slut.
Imorgon är det tänkt att vi ska cykla till Arninge för att smita in på ÖB, tänker nog faktiskt ta mig in på cykelaffären och köpa nåt som dämpar det hårda i rumpan. Det är inte vidare skönt att sitta på min stenhårda sadel, inte en längre sträcka iallafall .
Nästa vecka är planen att vi ska cykla till Solna och även Åkersberga, ska bara hitta en bra väg för det.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0