Dubai. Ner resan!


Nu har jag skapat en ny kategori där jag ska berätta för er om Dubai. Tar dag för dag så det inte blir ett meterlångt inlägg. Vet att dessa inte är uppskattade ;)

Vi börjar med ner resan, tisdagen den 1 Mars ;)
Jag vaknade upp hos finsaste killen, lite halv panik då jag ännu inte hade packat klart + att jag började få ont i halsen. Åker raka vägen till Täby centrum och växlar pengar, köper lite att äta och åker hem. Packar det sista o tar en snabbdusch, sen var det bara att ge sig iväg. Kommer till Mörby o har precis missat bussen, beger mig då in o hanlar hudkräm och duschhandskar för det kom jag på att jag glömt ;)
Går på bussen o kommer fram. Får då veta att jag ska hämta tjejerna på dagis. Mikael kör mig o jag går in o möts av superglada små tjejer :) Madde hade bestämt sig för att hon alls inte ville åka buss så vi gick hem. Bell orkade inte hela vägen så henne fick jag ta på höften, men Madde var duktig :)
Väl hemma blir det lite bus o sen kommer Taxin. Vi åker mot Arlanda och checkar in, lämnar bagaget o beger oss till nåt rum där det sitter fullt med kontorsnissar som också väntar på sitt plan. Ca 20 min senare är det dags att gå på. Tjejerna tycker det är ganska spännande då det är första gången på ett plan för dom båda. Men det gick bra. Starten tyckte dom nog inte var nåt speciellt, man märkte iaf ingenting på dom. Vi mellanlandade i Köpenhamn o fick även där sitta med massa kontorsnissar, fast denna gång hade dom ett barnrum vilket uppskattades av tjejerna :)
Bar sen av vidare mot självaste Dubai. Denna resa tog längre tid och jag gjorde vad jag kunde för att sova. Hade två säten så kurade ihop mig där, dock var inte det de lättaste då jag är ganska lång. Men lite sömn fick jag nog. Han även med en film. Black swan. Heter den så? :P Var väl helt okej, men inte alls en av de bästa jag sätt.
När vi skulle landa trodde jag helt seriöst att mitt öra skulle sprängas. Nu i efterhand vet jag att det var för att förkylningen var på gång. Gjorde förbannat jävla ont.
Väl framme hämtade vi vårt bagage och gick till våran förbeställda taxi ;)
Vädret var inte vad jag förväntat mig. Blåsigt och grått.
Efter vi packat in oss i ett av två rum böt vi om till badkläder och gick ner. Madde var snabbt i o jag följde efter, Bell var lite kinkig, stod gärna på kanten och blötte fötterna. Therese var i en stund hon med. Dock var det fruktansvärt kallt så jag drog mig upp o mös in mig i handduken. Poolen var i skuggan o det var fasen inte vidare varmt i luften.
Efter att ha fått upp Madde bestämde vi oss för att gå upp på rummet o sova lite, vilket vi även gjorde.
Vaknade ca 3 timmar senare o får veta att vi ska byta rum, så det var bara att packa ihop o flytta. Fick ett mycket bättre rum denna gång, men dörr emellan så vi slapp gå ut i korridoren för att komma in till det andra.
vi la oss nästan direkt igen o sov bort hela dagen. Var behövligt då ingen hade sovit nå vidare under resan.

Här är bilder på mitt ru, det jag fick efter vi bytte :)

    
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0