Förvirrat, ihoptrasslat o helt utan logisk förklaring!

Everything happends for a reason, what is the reason for this??

Jag förstår inte, är så klyven att jag inte vet varken in eller ut.
Flera saker spelar in o jag rör ihop allt till massa trassel. Jag kan inte längre skilja på det. Jag blir tokig. O hur mycket jag än försöker prata om det så är det ingen som förstår. Jag klandrar ingen, för inte ens jag själv förstår allt som snurrar i skallen för tillfället..
Jag blir inte klok på det här..
Jag tror inte jag vart såhär förvirrad förr.. 

Du gör mig lycklig, samtidigt som du gör mig olycklig. Jag vet inte. Vad vill du med mig?
Jag är så förvirrad o allt bara snurrar..

Stanna, låt mig få stanna upp o reda ut allt. Jag vill inte ha mer trassel.. Allt skulle bli bra nu. Varför sätts käpparna i hjulen hela tiden?

Att saker o ting inte ska få gå bra, för en gångs skull..
Det har vart så många motgångar, så fasansfullt många, o ja, jag har gett upp flera gånger, inte orkat kämpa mig igenom ens hälften av dom.
Tryck inte upp alla mina dåliga val i ansiktet på mig. Jag är mycket väl medveten om vad jag gjort. O inte mycket har vart bra. Men min mening har aldrig vart att göra dig, någon, besviken. Aldrig. Ja, jag vet att jag är den första i släkten som inte tagit studenten, som är arbetslös o helt kass.. Men det behöver du inte köra upp i fejjan på mig varje gång du träffar mig. Jag har förstått att du skäms. Du pratar knappt med mig, när det inte är för att klanka ner på mig. Jag har gjort dumma val. JA!! Jag vet det. O det är något jag komer få leva med resten av mitt liv.
Att du inte kan stötta mig nu, när jag faktiskt försöker, det gör ont. Så fruktansvärt ont. Istället väljer du att vända mig ryggn. Jag förstår inte.

Nu blandades flera människor in i samma text. Vilket inte var meningen. Men som sagt, allt är bara en massa trassel.

Jag försöker verkligen göra bra för mig nu. Jag försöker. Mer kan jag inte göra.
Jag är inget underverk det vet jag. Men jag vet även att jag är bra som jag är. Jag är unik. Det finns ingen som jag. Alla gör dumma val. Jag kan inte ändra på det som vart, men jag kan göra bättre ifrån mig i framtiden.
Jag hoppas du en dag kommer se på mig som du gjorde förr.. Jag vill inte att du ska skämmas, jag vill inte behöva få ont i magen varje gång jag ska träffa dig, jag vill inte få dina pikar om hur dålig jag är.

Detta inlägget blev inte som jag hade tänkt. Men jag behövde nog få det ur mig, enfast det blev väldigt rörigt o flera nämndes o mitt i började jag skriva om någon annan.. Inte riktigt planen. Men nu blev det såhär o nu ska jag gå o koppla bort mina tankar o sysselsätta mig med något annat..

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Magnus

Du är bra som du är :). Sedan håller jag med om att personen ska stötta dig o inte tracka ned på dig. Det är faktiskt personligheten som räknas o inte vilken utbildning man har :). Stå på dig, Sofie! :)

2010-07-22 @ 08:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0