Onsdag!

Midsommar slutade helt okej ändå.. När vi kom upp började regnet ösa ner.. Allt blev värre o jag ville hem mer än någonting annat.. Men sen sprack det upp o jag gick med ner till midsommarstången.. Vart inte så länge då Lina inte uppskattade att dansa runt den så vi gick hem igen. Väl uppe hos Maja hade resten av släkten kommit, blev massa bus med barnen. Dom lurade ut mig i det höga gräset, eftersom att jag är så mycket längre än dom så tycktes det tydligen att det var bäst att jag klev omkring där.. När jag var den ända som inte hade långbyxor.. Men jag klarade mig utan fästingar :D Fast blöt blev jag, mina skor har visst massa hål.. Dags o köpa nya!!
Vart grillat till middag, som alltid.. Folk blev litge runda under fötterna vilket var otroligt kul o se.. Fick massa kul filmer men dom tänker jag hålla för mig själv :)
Senare på kvällen vart det tipsprommenad, jag o min bror kom på delat första plats. Vi e grymma :D
Ëfter de så blev det tårta o brännboll.. O nedrans jävla mygg. Man såg verkligen hur skorna suttit, för det var bara där det inte fanns några snugga röda bett.. O helvete vad det kliade. FY!! Det är nog det värsta med sommaren, alla kryp som kommer fram o framförallt myggen.. Dom borde utrotas.. Dom gör ju ingen nytta direkt.. Suger vårt blod o sen dör.. Vad är meningen med det?
Men iaf.. Vart massa prat inne hos oss senare, var riktigt kul o höra deras gamla fyllehistorier.. :)
Slocknade direkt sen. Helt galet vad trött man blir av att vara på landet..
Lördag blev som vanligt att vi åkte till Beltbosjön, massa mygg där med. USCH!! Grillade lite korv vilket satt fin fint i magen. Blev att gå omkring massa med Lina då hon vägrade sitta still.. O plocka kottar skulle hon, Gounge :)
Blev för mycket med alla mygg så vi begav oss hemåt.. La mig i sängen för att vila, jag skulle inte somna, men det gjorde jag. Direkt.. Sen var det mat, blev film på det då jag var för trött för att göra nåt annat.. Sen vart det sova för natten..
Söndagen städade vi ur oss o bega oss hemåt. Väl hemma somnar jag igen. Helt sjukt!
I måndags mötte jag upp finate Mia i stan för lite shopping :) Var hem till henne för middag o vidare prat efter det. Jag har verkligen saknat dig. O enfast vi inte ses alls lika mycket sen jag flyttade, brukar bli nån gång per år, men ändå är det som om jag träffade dig dagen innan.. Du är ändå en av dom som står mig närmast. Du är unik o det finns ingen som du :)
Tisdagen blev stan det med, men denna gång med fina Natalie :) Vi la oss på en brygga o solade hela dagen, vilket resulterade i att vi brände oss, mina lår brännde nåt så fruktansvärt.. Knallröda blev dom, även näsan o mina axlar.. Måste lära mig att ligga på mage när jag solar.. Det här är andra gången jag bara fått färg på framsidan.. På ryggen är det ju ingen färg :O
Vill lägga mig ute o fixa ryggen men där envisas jobbargubbarna att vara hela dagarna..
Så imorgon har jag bokat Natalie för att fixa ryggen med ;) o denna gången ska det bli lite färg där med :D

Nu ska jag äta lite sen ut o springa. i värmen. Jag kommer avlida..

Tjingeling:)


Kommentarer
Postat av: Kicki

Lilla gumman myggen är nyttiga för att pollinera blommorna och vara föda åt fåglarna. (Även om det bara är honorna som suger blod och hannarna som gillar nektar men det är så det är.. Fästingar däremot DE gör ingen som helst nytta så de får gärna utrotas)

2010-07-03 @ 14:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0