Dag 10

Dag 10 – Mitt arbete

Jag tror alla som känner mig vet vad jag jobbar med, även ni som läser min blogg ;)
Jag är barnflicka. Och jag älskar det, vissa stunder mer än andra.
Jag har en familj som består av 2 tjejer, Madde snart 4 och Bell 2.

 Där började jag i Augusti 09. Meningen var att jag skulle vara med Madde vissa dagar när hon kom hem från dagis men riktigt så blev det inte. Jag började istället att ta hand om Bell medans Therese satt på övervåningen och jobbade. Bell var för liten för att gå på dagis och Therese var tvungen att hänga med i jobbet.
Bell blev en viktig del av min vardag väldigt fort, hon fick en speciell plats. Vilket hon fortfarande har. Bell var ca 7 månader när jag började där och nu är hon 2. Det har varit fruktansvärt kul att få vara med om allt som hänt med hennes utveckling. När jag började kunde hon inte ens krypa och nu kommer hon springandes när jag ringer på dörren och munnen går i ett. Hon har alltid nåt att berätta. Nu ska inte hela texten handla om henne men ja.. ;)
Jag är mest där vid behov nu då båda tjejerna går på dagis :)

Jag har även en till familj där jag började i Augusti förra sommaren.
Alva 2år och Axel snart 5.


Dom har jag genom Hemfrid och har fasta arbetsdagar. Tisdag och onsdag hämtar jag barnen från dagis, gåt hem, leker, fixar mat o efter det bukar vi mysa ner oss i soffan framför en film.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0