Dag 21

Dag 21 – Min skoltid

Haha, vet inte ens var jag ska börja. Redan i 6an började jag fela. Då för att min mage började knasa, jag hade ont titt som tätt. Jag missade massor och var oftast bara där fram till lunch, åt jag fick jag jätteont och gick hem, åt jag inte blev jag svimmfärdig och gick hem för det. Ibland hade jag bra dagar och ingen kunde vara lyckligare än jag då.
När halva terminen av 8an gått flyttade jag ifrån Väsby till Täby, började ny skola med helt nya människor.
Att som tjej komma mitt i är inte lätt. Jag tror att killar har mycket lättare för att acceptera att det kommer nya. Jag började umgås med Sara och Jossan. Fick ta mycket skit av en annan tjej, dock vågade hon aldrig säga nåt direkt till mig utan jag fick veta det genom andra. Väldigt fegt måste jag säga.
När gymnasiet drog igång var jag riktigt skoltrött och det blev lätt så att jag valde att vara med grabbarna på IV istället för att sitta på lektionen, vad jag väl på lektionen satt jag med mobilen i högsta hugg och smsade hela tiden istället. Detta ledde till att dom kom fram till att jag inte längre fick gå kvar. Så jag slutade. Började dock året efter igen med efter en hemsk personlig händelse kände jag att jag inte orkade med skolan just då. Jag valde därför att ännu en gång sluta skolan. När ett nytt skolår började hade jag återigen bestämt mig för att börja. Dock slutade jag även där strax innan jul.
Jag har nu hittat mitt mål i livet, vad det är jag vill arbeta med och därför valt att börja plugga. Sommaren 2010 började jag plugga till säljare på distans, gick ut med ganska bra betyg. 10 Januari iår började jag skolan igen, denna gång läser jag butik och handel.
Jag har bestämt mig för att klara detta. Skolan ska avklaras och jobb ska fixas :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0