Dag 24

Dag 24 – Det här får mig att gråta 

All förlorad tid, alla år jag kastat bort. På vadå?
Absolut ingenting.
Det enda jag har fått ut av det är erfarenhet, en erfarenhet jag egentligen skulle klarat mig utan.
Alla korkade val, att jag låtit andra trycka ner mig.
Alla gånger jag gjort alla andra till lags enfast något i mig skrikit
Neej, jag vill inte.
Jag har fått höra att jag enbart tänker på mig själv, men när jag tänker tillbaka så förstår jag inte när jag gjort det? Jag har svalt mina egna viljor för att andra ska bli nöjda.

Men det jag ångrar alldra mest, det om gör mest ont är att jag inte  hade styrkan att lämna direkt, att jag på ett sätt lät dig, er fortsätta.
Att sparka på någon som redan ligger ner, inte har någon gnista kvar...
Lägre kan du inte sjunka.

Som 17åring hade jag gått igenom saker som en 17åring inte ska behöva gå igenom, egentligen ingen alls.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0