Dubai. Fredag


Vaknade upp av att min lilla gotjej kom in o väckte mig, gick ner och åt frukost och sen vidare till Pingvinklubben. Mikael och Therese skulle ha en dag vid poolen, skulle byta av mig runt kl 1 så jag skulle få lite ledigt med. Vi lekte återigen massa, denna dagen gick det bra. Inga irriterade ungar denna dag, dom var där men var snälla och lät oss vara.
Vi målade snäckor, byggde pussel o busade massor. När dom stängde kl 1 var Therese och Mikael inte tillbaka så jag tog med min tjejerna till poolen, där jag visste att dom var o bytte av dom. Sprang upp på rummet, bytte om o ner till poolen igen. Riktigt mysig pool faktiskt. Vart en annan än den vi var vid första dagen. Fanns bar i denna så jag beställde lite mat. Plaskade runt lite för mig själv när jag väntade. När klockan närmade sig 3, då vi skulle mötas begav jag mig upp o duschade o fixade. Dom kom sent, med två helt utslagna tjejer. Det hade vart ansiktsmålning och funnits en hoppborg. Dom somnade direkt, både barn och föräldrar.
Jag kände inte för att sitta på rummet, hade bestämt mig för att inte sova så jag tog kameran o begav mig ut. Gick ner till stranden, det blåste en del men var faktiskt riktigt skönt i luften ändå. Hittade massa fina snäckor. (Kan ta bild sen, har en del med mig hem)
Satt på stranden och lät tankarna fladdra fritt, var helt undebart. Började prommenera längst stranden sen, lät vågorna komma över mina fötter.
 Åhh, jag vill tillbaka.

Hotellet
En del av vårt hotell.
Det runda var det vi bodde i. Det större runda med fortsättning var huvudingången
.

   


Efter ca 1 timme där nere började jag röra mig tillbaka mot rummet. När dom andra vaknade lämnade vi hotellområdet och knatade iväg längst gatan för att besöka Dino Live, tills tjejernas förtjusning, iallafall Maddes. Bell tyckte det var lite läskigt.
   

Väl tillbaka på hotellet vart det roomservice för mig och Mikael, Therese hade blivit sämre av att gå runt när det var kallt och blåsit så hon la sig. Madde somnade som en stock. Bell satt uppe med oss ett tag.
Sen slocknade även hon.
Denna kväll blev det massa prat, utan att överdriva. Jag kände att jag kunde öppna mig och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Det var skönt, nu vet han lite mer varför jag är som jag är ibland. Det var även skönt att få höra hans åsikt i vissa sammanhang, att han faktiskt förstod mig. Han fick mig och tänka lite annorlunda.
Vilket resulterade i att jag, för min del, tog ett stort steg när jag kom hem.

Efter många timmars prat bestämde vi oss för att vi skulle sova, så jag kröp ner breve en sovande Bell!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0