Idag... Är ingen bra dag


Vaknar upp, sent. Bara det var inte bra. Drömmen jag hade gjorde inte saken bättre, kanske tar det senare.
Nu ska jag klaga och avreagera mig.

Som förmodligen alla mina läsare vet pluggar jag och det har inte gått som jag tänkt. Idag ringde jag kunskapscentrum nordost och får för det första vänta i över 20 min för att få prata med en studievägledare, fast dom hela tiden talade om att det max var tre samtal före mig. Hatar sånt, när man gång på gång får höra samma sak. Dom förlorar nog några samtal på det.
Iallafall då så får jag först veta att det inte alls är Lasse som är skolchef, det är någon Pernilla? HUH? På alla papper jag har står det Lasse, han presenterade sig som skolchef när vi var där för "upprop" Vad är det för jävla skämtskola jag hamnat i? Fick numret till Pernilla och har försökt ringa henne massa gånger, men självklart svarar hon inte.
Ringde då CSN för enligt dom läser jag bara 498 poäng, hur det fungerar när alla kurser är antingen 50, 100 eller 200poäng förstår jag inte, får då veta att för att få 100% studiebridrag måste man läsa 20 poäng i veckan, o jag läste bara 19. Fick nöja mig med det men kollade efter det på pappret o där står det att enligt skolan slutar jag 1 Juli, dubbelkollade då med kurssluten o den sista slutar 29 MAJ. Vad fan är det här?
Nu ska jag ha tag i den där Pernilla o sen ska hon lösa det här åt mig.
Skit skola.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0