Fredag, brorsan 18 ;D

Tänkte börja med att tala om för er att idag fyller min älaksde bror hela 18år o det ska firas genom att dra på krogen.. Egentligen borde jag kunna skriva att det är första gången för honom, men så är ju inte fallet. För en vecka sen lyckades han stanna kvar på Kalk, på Öland.. Så första krogenrundan är redan avklarad, men första gången hemma i Stockholm blir idag :D
Ikväll är stan inte säker ;)

Men iaf då.. JAG KOM IN PÅ SKOLAN :D:D Glädjen ligger på topp o fasen vad jag är glad, över det.

Bestämde mig innan jag satte mig här att detta inte skulle bli ännu ett depp inlägg, men lite så kommer det nog bli känner jag nu..
Jag har gjort bort mig, eller egenligen inte.. Men nåt måste jag gjort. Det gör så fruktansvärt ont. Jag ville verkligen med dig. Du fick mig att känna så som ingen annan.. Jag förstår inte vart det började gå fel, vad det var som hände. Att du bara ska försvinna nu, det känns inte bra.. Du satte verkligen spår, spår som alltid kommer finnas kvar. Du kommer alltid finnas kvar. En dag kommer du göra någon till världens lyckligaste..
Jag orkar inte gräva ner mig mer i tankarna om dig just nu, idag ska vara en bra dag. Ingenting ska få denna dag att inte bli bra. Jag ska ha kul, om inte för min egen skull så för min brors..
Åt helvete med all skit..


Har ju lovat att uppdatera om Öland.. Tänkte att det är lika bra att få det gjort, så här kommer det ;)
Jag o Maj åkte ju ner förra tordagen, tog 4 bussen o kom fram vid 12, 1 timme försent.. Vi sov väl mest hela resan, när jag inte smstrackade folk (a) Men att sova i sätet som inte är vid fönstret, det kan inte jag.. Så då kom telefonen till användning samtidigt som jag satt o småfnissade åt alla på bussen. Hade ganska kul för mig själv. Haha :)
Väl framme kommer Kenneth o pappa o hämtar upp oss, vi bäddar o går o lägger oss. Enfast det blev en del sova på bussen var man inte helt latjo när man väl kom fram.. Vaknar upp dagen efter av att pappa kommer o knackar på dörren o berättar att Farfar o Inger är på väg över.. Tog oss upp o åt lite.. Sen vart det paket :D o fika på det.. Vi ville inte sitta kvar vid stugan så tog moppen o åkte runt lite. Efter ett tag ser vi hur bensinen är i princip slut så blev att åka hem, för tanka tänkte vi minsann inte göra själva, sånt kostar ju pengar (a)
Inger tipsade oss om Kalk, ett ute ställe i Löttorp, inte långt ifrån stuga, bestämde oss för att kolla in det på kvällen.. Tog även med oss Kenneth, som bara var 17 då.. Åkte dit innan inträdet, inga vakter hade kommit dit än då.. Senare när dom kollade leg sa dom inget om Kenneths, så han var inne :D Fasen va kul vi hade.. Mötte några härliga grabbar från Gbg o Kalmar. The happy Hippo Family spelade senare mot kvällen. Aldrig hört talas om dom men av det jag minns var dom bra :) Hade riktigt roligt.. Tills det blev lite mycket.. Började röra oss hemåt, jag tog ena cykeln o drog, Kenneth o Maj försökte komma iväg efter, men med alkohol i kroppen var det inte så lätt att komma iväg med en tandemcykel. O bara för att fastnade Kenneth med skosnöret i kedjan så dom fick gå hem.. Kände mig lite elak, men hur skulle jag kunna veta ;)
Lördagen blev som så att vi åkte till systemet o fyllde på lagret så vi hade inför kvällen igen då vi planerade att gå ut igen.. Vart lunch o middag hos Farfar o Inger.. Päronen körde oss till Kalk på hemvägen men denna gång gick det inte lika bra.. Dom var hårdare på leg, Kenneth fick bara stanna om Mamma eller Pappa kom tillbaka o höll sig nykter, hela kvällen.. Pappa kom men varken han eller Kenneth hade nog vidare kul.. Så dom drog efter någon timme.. Även på lördagen träffade vi våra nyfunna vänner, dom förgyllde kvällen även denna gång :) Var ett liveband där den kvällen med, dom spelade dock inte egna låtar o då är det inte lika kul.. När kalk stängt hamnade jag o Maj på efterfest o fick knata hem, var hemma runt 7 o hade lagom ont i fötterna. För första gången, o förmodligen ända gången hade jag flipflop på krogen.. AJ, säger jag bara. Det är inte skönt när nåt pucko bestämmer sig för att kliva på mina stackars fötter..
På söndagen åkte Maj hem o jag spenderade dagen i sängen. Mådde inge vidare, var rätt sliten. Måndagen blev likadan o på tisdag åkte vi hem!

Nu var det klart. Bilderna finns på Fb, dom orkar jag inte lägga upp här..

Tjingeling :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0