12 Januari

Skolan har dragit igång nu. Jag hade lite panik i söndags när jag var på väg hem men väl hemma ser jag att jag inte har "upprop" förns 11.30. Härligt värre. Åkte till skolan och var där i kanske 30 min? Fick lite information o fyllde i nåt papper, ska ju inte läsa alla ämnen som ingår i kursen så fick fylla i lite om det. Dock har jag inte fårr klartecken om att jag kommit in på Engelska o Matten än. Måste kolla upp det. För det skulle vara super om jag fick börja med det nu då jag bara går tisdag em och torsdag fm, fram till v.7 då jag börjar gå onsdag em också. Men mina eftermiddagar ger mig lite panik då det är just dom dagarna jag jobbar, enligt orginalschemat har jag 15 min på mig att åka från skolan i Sollentuna till jobbet i Täby, vilket tar ca 40 min. Jag kommer aldrig hinna. Kollade med läraren igår och tisdagarna är lösta. Jag slutar nu 14.30 då. Men det är fortfarande stressigt till jobbet då bussarna inte går som jag vill.. Men det löser sig. Måste prata med familjen så löser det sig nog på ett eller annat sätt :)
Igår var jag iallafall och jobbade med min Täby familj för första gången detta år. Var sååå kul att se hur dom sken upp när dom såg mig. den känslan är oersättlig :) Axel har börjat bestämma sig för att han ska gå hem nuförtiden, och inte sitta i vagnen. Så satte Alva på hennes plats och Axel börjar glatt berätta om vad han fått i julklapp och vad han vill göra när vi komme hem. Tycker Alva är lite väl tyst då även hon brukar vara riktigt pratglad. Väl hemma förstår jag varför. Hon hade somnat. Vilket inte alls är bra då hon kommer få svårt att sova på kvällen. Men hon var omöjlig att få liv i så jag lägger henne i soffan och låter henne sova en liten stund medan Axel spelar på sin nya Buzz dator han fått o jag gör min läxa, som jag förövrigt måste skicka in idag med.
Blir att åka och jobba med dom idag igen :)
Först ska det dock skottas då det envisas med att komma MASSA JÄVLA SNÖ. Jag hatar det. Räcker det inte nu? O jag vet att det kommer vara massa is under vilket kommer resultera i att jag kommer dratta på arslet. Usch. Jag tycker verkligen inte om vintern, visst är det mysigt ett tag. Men nu har det håll på för länge.
JAG VILL HA VÅR.

Jag och min fina har bestämt oss för att vi ska kolla efter en lägenhet även i sthlm nu innan vi drar vidare. Båda känner att det är dags nu, bo hemma är inte vidare kul längre. Visst är det skönt att få maten på bordet, tvätten tvättad men jag vill kunna ta det ansvaret själv och det går inte riktigt när man bor hemma.
För ca ett år sedan var det meningen att jag skulle flytta, jag var i lägenheten själv en del då personen jag skulle bott med var på jobbet.
Det var underbart. Jag älskade att ha "nåt eget".
Nu blev det dock inte så och jag stannade hemma. Jag har aldrig riktigt kunnat acceptera det tror jag.
Jag skulle flytta men det försvann framför ögonen på mig. Det var något jag verkligen ville.
Nu menar jag inte att det var med just den personen, utan själva grejen att flytta hemifrån.
Nu är det iaf på gång igen och denna gång ska det bli av.
Att bo med min pingla, det kan ju inte bli bättre :D

Under ca två veckors tid har jag mer eller mindra bott tillsammans med henne, då henns familj var bortrest, i helgen kom dom hem. Och det är skit jobbigt. Jag vart van att ha henne runt mig o nu är hon inte där längre. Det var en befrielse, men nu sitter jag här hemma igen och undrar när hon ska dyka upp. Men hon är i Solna så här kommer jag inte få se henne.
Känns fan skitskumt :P

Angående jobb och sånt. Jag funderar mer och mer om jag ska sluta på hemfrid och skaffa ett jobb jag även kan ha på helger och de dagar när jag inte går i skolan. Ska höra av mig till klädbutiker o se vad dom säger. Det är ju ändå det jag vill hålla på med.

Jag har även bestämt att jag nu ska börja träna ordentligt samt inte äta massa skit. Jag kommer spara massa pengar på det, inga småköp av ditt o datt. Det är frukt som gäller från och med nu.
Alkohol är inte bra det heller, men det är väl det jag får se som mitt "lördagsgodis" xD
Nu ska kroppen trimmas o alla mina magproblem ska bli bra, iallafall bättre. Nu är det iofs en sjukdom jag har, men om jag äter rätt och tränar regelbundet borde det bli lite bättre iaf. Helt bra kommer jag nog dock aldrig bli, o jag hatar det.
Under åren jag levt med det, folk tror jag överdriver, jag har fått höra an en del att dom kännt så men att dom nu har förstått att jag hela tiden faktiskt haft det fruktansvärt jobbigt.
Jag har alltid försökt ut i det sista, men när det är igång då kan jag inte göra nåt. Känns skönt att jag har det på papper nu, att jag för en gångs skull faktiskt har en anledning till varför jag mår som jag gör.
Kurs om det v.4, ska bli otroligt skönt att få prata med människor som har det som jag. För precis som jag läste i en bok om det, har man det inte vet man inte hur jobbigt det verkligen är, vad vi går igenom.

Men nog om det.
Nu borde jag nog fixa läxan. tvätten o skotta. Måste hinna äta lunch o så med innan jag ska till jobbet.
Känner dock inte för det, som om det är så mycket annat jag måste göra. Men det är bara bita ihop.

Jag har lovat er bilder. Dock har jag inte fler än dessa, än så länge ;)


Shimme på Nyår
 Jensaaa
Dom enda bilderna jag har från Nyår.
Linn har min kamera men sen tror jag Jensa har några med? :)

Min finaste
Världens sötaste lilla gotjej. <3

 


Tjingeling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0