25 Januari

Precis bråkat lite med morsan. Börjar tröttna ortoligt på detta nu. O självklart ska det handla om samma saker som det allit gör. Fattar inet varför vi hela tiden kommer in på samma saker om o om igen. Vi kommer ju aldrig någon vart.
Jag e sur.

Kursen idag gick bra, fick lära mig massa saker om vad som är bra och inte, massa tips på hur man skulle kunna göra för att må bättre. Det känns mycket bättre. Bara att veta att det finns flera som lever med liknande symptom är sjukt skönt. Man är inte ensam med det :)
Att få klartecken på alla frågor och funderingar man har haft under denna tid, det är så otroligt skönt.
Nu vet jag att jag inte är knäpp, att det inte enbart sitter i skallen. Till en viss det göre det, men det är inte vad som framkallar det utan hjärnan förvärrar det - om man stressar upp sig.
Dock har jag tänkt jättemycket på en sak.. När jag jobbade på H&M var det väldigt stressigt, men det klarade jag. Pressen o stressen var vad som fick mig att hålla igång. Jag älskade att vara där. Visst kunde det vara jobbigt till o från men fick jag bara nåt att göra gick tankarna över till det och allt lugnade ner sig.
Många säger att stress förvärrar, och visst göre det. Men lär man sig att hantera det, finna lugnet i sig själv så går det.
Jag skulle inte säga att jag inte är stresstålig, inte när det kommer till jobbet. Då vill jag nästan ha det stressigt. Jag är ju ändå där för att få saker gjorda, inte för att sitta på en stol o se söt ut ;)

Jobbade idag efter kursen, känns som det var evigheter sen jag var där nu, vart Alva och Axel idag :)
Vi ritade lite o sen efter maten mös vi ner oss i soffan alla 3.
Blev att gå hem men det var skönt. Svin kallt men jag kände att jag behövde röra lite på mig.
Ska börja gå hem från jobbet. Även om jag  bara ska ner till tex centrum, sluta vara så förbannat lat.
Det finns så mycket annat man kan göra än att tex sitta här och berätta om mitt inte så händelserika liv. Jag skulle kunna vara på gymmet nu.
Latmasken är större än viljan att förbattra. FY.
Jag måste bättra mig. Dock är det en del att göra i veckan. Men nästa är fortfarande rätt tom. Saker ska därför förbattras, med början nästa vecka :)

Nu äre plugg som gäller.
Tjingeling :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0