Dag 5

Dag 05 – Vad är kärlek?

Det har jag faktiskt frågat mig själv ett flertal gånger. Det känns som att när man väl lyckas bli kär är det antingen i en idiot eller så beter man sig själv som en. Eller så är det bara så att det helt enkelt inte var meningen.

Min första kärlek visade sig vara en skit.
Pojkvännen jag hade efter honom visade sig även han vara en skit.
Efter honom träffade jag en kille jag föll ordentligt för. O det är väl fortfarande han som gäller. Det är nåt med honom som jag fastnat ordentligt för. Det gör mig tokig då jag inte har en aning om vart detta kommer leda, vart han står.
Men nu vare inte det detta skulle handla om utan vad kärlek fakiskt är.

När man träffar någon och det eviga pirret finns där, när känslan av att man svävar på moln infinner sig. När ett sms, ett samtal från personen kan göra hela ens dag. Det måste vara kärlek.
Att respektera varandra, även brister, finnas där, ställa upp och stötta. Även det måste vara kärlek.
Att ha någon att komma hem till, få sova bredvid, vakna upp med, veta att det finns någon som tar en för precis den man är, någon som älskar en trots alla ens brister, det är inte bara kärlek utan även lycka.

Jag vill ha in dessa ting i mitt liv igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0