Förut..!

När jag gick hem från bussen idag gick jag förbi en pulkabacke.
Minnena bubblade upp o jag tänkte tillbaka på tiden när jag bodde i Väsby.. Hade en jättebra pulkabacke precis där jag bodde, två hus bort o sen låg den där.
Man möttes alltid i backen. Inga planer, man gick bara ut o där var alla. Tiden när jag bodde där, jag saknar det. Tiden när man var liten.
Datorn och mobilen har gjort så man blivit så lat. Man ringer, sitter där i timmar, eller framför datorn och pratar där.
Annat var det då. Usch, nu lät jag gammal.
Jacka och teckisar åkte på o man tog sin pulka o hoppades att någon skulle vara där, vilket det alltid var.
På sommarn var det likadant, förutom teckisar då ;) , man sprang över till dom andra ungarna, var dom inte hemma sprang man till nästa. Någonstans var dom.
Man visste vilka alla var på gatan, även dom flesta på gatan under. Man hade koll.
Nu vet jag knappt vilka mina grannar är. Bor mitt i smeten men känner ingen i området, nästan.


Det är sjukt vad saker och ting kan ändras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0